zondag 27 april 2014

Nieuwe binnenkomers

Vanochtend miezerde het een beetje. Het zicht was slecht, zo slecht dat ik 3 wegvliegende Oeverlopers eerst aanzag voor Kleine Plevieren. Die laatste zaten er overigens ook. Door een fikse verkoudheid zaten mijn oren geregeld dicht, dus ik hoorde ook nog eens slecht. Na een poging te tellen maar besloten dat ik vandaag alleen aanwezige soorten zou noteren.
En daar zaten een aantal nieuwkomers bij. Ze zijn deze week binnengekomen, maar ik had ze nog niet gezien. In de Veerpolder vloog een Witgat op en een Bosruiter weg. Ook zaten er 2 Groenpootruiters. Na een rondje om de polder gelopen te hebben kon ik ze helaas niet meer terugvinden. De laatste nieuwe soort zat in het riet bij de oude werf: een Kleine Karekiet.

Als het weer en mijn gesteldheid deze week beter worden, ga ik nog wel een keer langs. Misschien dat ik dan ook weer wat foto's kan maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.