zondag 20 januari 2013

Waarom doe ik dit?

Dat was wat ik dacht toen ik vanochtend om 8:40 aankwam in de Veerpolder. Ik hoorde geen vogels, ik zag geen vogels. En dat was precies wat ik verwacht had. De wind blies straf uit het oosten en de gevoelstemperatuur was laag, heel laag. Maar ja, je doet wekelijkse tellingen of je doet het niet.
Uiteindelijk zaten er in beide polder samen 5 soorten, exact het aantal dat Fred Klootwijk voorspelde. Tegen het einde van telronde dacht ik dat de Winterkoning voor een keertje de meest talrijke soort in de polders zou zijn. Ik telde er 4. Dat was meer dan die ene Buizerd, die 2 Blauwe Reigers en die ene Pimpelmees. Maar ter hoogte van de Historische Scheepswerf gooiden 12 Putters 'roet in het eten' voor het kleine vogeltje. Het was overigens erg leuk om te zien hoe de Winterkoninkjes in het riet gebruik maakten van de holletjes tussen ijs en sneeuw om zich te verplaatsen. Het waren net gevederde muisjes.
Ok, het was koud en er zat niet veel, maar de polders zijn mooi en mijn telreeks is nog intact.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.