maandag 18 maart 2019

Toch meer dan 1000!

Vanmiddag in de gelegenheid om even langs de polders te gaan. Omdat de hoogste aantallen 's middags gemeld worden, hoopte ik op meer dan 500 Grutto's. En ik werd meer dan beloond! Voor de derde keer in de afgelopen 10 jaar kon ik via het tellen vanaf overlappende foto's meer dan 1000 Grutto's tellen! Uiteindelijk kwam de teller uit op 1006 exemplaren, waarvan er 1 geringd was. Alleen in het Landje van Geijsel (Noord-Holland) zijn er vandaag meer gemeld.

Het stond op deze manier helemaal vol met Grutto's.
Mijn voorspellingen komen dus niet altijd uit. Gisteren meldde ik nog dat ik de kans klein achtte dat we dit jaar meer dan 1000 exemplaren zouden zien. Dat was gebaseerd op de zondagse tellingen van de afgelopen 10 jaar, waarbij de piek altijd in de eerste twee weken van maart lag. En die periode zijn we inmiddels voorbij. Fijn om je te laten verrassen door de natuur!

Geringde Grutto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.