woensdag 20 juli 2016

Afgelopen zondag maar eens uitgeslapen en de telling verplaatst naar maandagochtend. Best lekker. Maar een zondag zonder polders is niet compleet, dus 's avonds op zoek gegaan naar vleermuizen in de polders. In de hoop dat een goed opgestelde camera-val snel genoeg zou zijn om ze te kunnen filmen, had ik me opgesteld in een bocht langs het water. De Watervleermuizen kwamen uiteindelijk, maar waren blijkbaar te snel om de camera-val af te laten gaan. Geen opnames dus. Ik wil het later nog eens proberen.

Doorkijkje met twee Knobbelzwanen.


Voordat de vleermuizen kwamen nog wat rondgelopen en gevogeld. Dat leverde onder andere een Bosruiter op, de eerste sinds de lente.

Bosruiter (rechts) samen met een juveniele Tureluur.
Twee foeragerende Grutto's. 
De zon gaat onder.

Maandagochtend leverde een aardige telling op, met 4 Kemphanen, 5 Witgatjes, 2 Oeverlopers, 24 Grutto's en een Kluut. Het water staat met de droogte van de afgelopen tijd laag en dat biedt mogelijkheden voor deze steltlopers.
Het is ook weer de tijd van de Lepelaars. Ik had al een mail gekregen dat er op 1 avond 29 in het gebied zaten. Zoveel trof ik er niet, het waren er (slechts) 6.

Twee juveniele Lepelaars (zwarte vleugelpunten).
Vanochtend ook nog even langs geweest en de eerste Watersnip in 2 maanden aangetroffen. Ik was bijna vergeten dat deze vogel er bij hoort in de polders.

De eerste Watersnip in tijden.
Het wordt weer leuk de komende tijd met langskomende trekvogels. Het water staat laag genoeg om allerlei steltlopers binnen te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.