donderdag 17 maart 2016

363 Grutto's vandaag

Met het heerlijke weer een paar uurtjes naar de polders geweest. Er zaten weer veel Grutto's. 10 foto's genomen van de groep en thuis geteld. Ik kwam op de foto's op 323 exemplaren. Samen met de 40 die elders rondscharrelden, zaten er 363. Voor de gein eens geprobeerd een filmpje te maken van de aan elkaar geplakte foto's. Niet super, maar het geeft een leuk beeld van de groep. Het filmpje blijkt niet te werken op een ipad, sorry.


Verder zat er een Dodaars in de Veerpolder. Leuk dat die ook weer eens langskwam. Heerlijk rondgewandeld en foto's genomen. Nog geen nieuwe binnenkomers, maar dat deerde niet.

Eindelijk weer eens een Dodaars in de polders.
De Grauwe Ganzen doen het weer erg goed. Ben benieuwd wat dat met
het overgebleven riet gaat doen.
Jonge Blauwe Reiger.
Wintertalingen zijn er nog genoeg. Hier en daar werden strekoefeningen
gedaan.
De Kuifeenden nemen weer toe in aantal.

Vrouw en man Krakeend. De man heeft een opvallende bruine nek. Ik kan me
niet herinneren dat ik dat eerder heb gezien.
Grote Canadese Gans in de Hennepoelpolder.
Hoewel het slecht gaat met de Meerkoet in de polders, zitten er her en der
nog wel een paar.
Zo af en toe vind ik er nog één: een Watersnip. Ze zijn deze tijd lastig te zien.

IJslandse (links) en gewone Grutto.
Op dit moment veel aanwezig bij het weitje bij de boerderij: Witte Kwikstaart.
De Futen zitten erg mooi in de veren.
Spreeuw.
Vrouw (links) en man Bergeend. Momenteel met 3-4 paartjes aanwezig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.