zaterdag 13 april 2013

Buidelmezen??? Buidelmezen!!!

De dag begon goed met een kleine excursie voor vogelaars uit de Merenwijk. Blauwborst, Boerenzwaluw, Huiszwaluw en een paartje Pijlstaarten lieten zich mooi zien. Ondanks de regenbui een geslaagd uitje wat mij betreft. Het was gezellig en met 39 soorten hadden we een mooie lijst soorten. De eerste drie hierboven waren voor mij de eerste van het jaar.

En toen...werd ik gebeld door Fred Klootwijk: Buidelmezen in de Hennepoelpolder! Ontdekt door zijn zoon Rutger, zaten ze in de lisdoddes aan de zuidkant van de polder. Snel op de fiets gesprongen en binnen 10 minuten ter plaatse.
Bij aankomst zaten er een mannetje (breed masker) en een vrouwtje (smal masker). Af en toe vlogen ze weg en verdwenen tussen het riet. Elke keer dat één van de Tjiftjaffen door het beeld vloog, klonk er een opgewonden: Daar...daar...o nee, toch niet.

Man Buidelmees.



Uiteindelijk hebben we ze, samen met een redelijke groep opgetrommelde Polders Poelgeest adepten, goed kunnen zien. Ze zaten wat te ver voor mooie close-up foto's, maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.

Het is de tweede keer dat de Buidelmees de polders aandoet. De eerste keer was in nov-dec 2011. Ik hoop dat we vaker mogen genieten van deze toch niet al te gewone vogel.







1 opmerking:

  1. Mooi he die buidelmees. Jij hebt er zelfs 2 op de foto. Ik kon die zaterdag alleen het mannetje fotograferen (wel een slechte foto van die afstand) maar een superwaarneming en toeval dat ik er die middag was.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.