vrijdag 2 november 2012

Polders (bijna) leeggewaaid?

Met alle regen de laatste dagen had het weinig zin om de polders in te trekken, dus vandaag gebruik gemaakt van de afwezigheid van neerslag.
Bij aankomst landde er vlakbij een Waterpieper, de eerste die ik dit jaar aan de grond zie in de polders, na een aantal keer al overvliegende exemplaren te hebben gezien.
Maar verder zag het er erg leeg uit in de polders. Vooruit, er zaten genoeg Kokmeeuwen en redelijk wat Wintertalingen, maar verder was het water leeg en de eilandjes rustig. De wind leek alle Watersnippen weggeblazen te hebben. Of waren ze allemaal de begroeiing ingevlucht?

Buizerd op een dak langs de Hennepoelpolder.
Ook de Hennepoelpolder was erg stil en ik dacht al een redelijk saai rondje te lopen, toen opeens een Buizerd opvloog uit het hoge gras tussen Hennepoel- en Veerpolder. Ik had hem op nog geen 10 meter niet zien zitten. De Buizerd vloog vervolgens naar een huis in de wijk Poelgeest, waar ik hem kon fotograferen terwijl hij werd lastig gevallen door Kauwen en Eksters.
Buizerd boven de Hennepoelpolder.
Toen hij wegvloog nog een mooi plaatje kunnen schieten voordat hij wegtrok richting de Merenwijk.
De Wintertalingen en Slobeenden zijn over hun hoogtepunt heen lijkt het. Het is nu wachten op de Piepers (Water- en Gras-), de Roerdomp (al gesignaleerd, maar meestal worden het er een aantal), de Koperwieken. De Tafeleenden zouden nu, net als de Stormmeeuwen langzaam in aantal moeten gaan toenemen. En ik wil graag nog mijn jaarlijkse Houtsnip in het gebied scoren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.